GearBest

GearBest

JLB Cheetah Extreme teszt

2017. december 31. - Stummer Tamás

Tulajdonságok:
Hosszúság: 485mm
Szélesség: 385mm
Magasság: 190mm
Tömeg (gyári akkuval): 3950gramm
Frekvencia: 2,4Ghz
Meghajtás: 4WD
Motor: 2500KV brushless
Vízállóság: cseppálló

Link az autóhoz.

 

Előnyök:
- 120A-es bl szett
- Masszív váz
- Rugalmas műanyagból készült alkatrészek
- Acél kihajtások, melyek képesek kezelni a bl szett erejét
- Komoly menetteljesítmény
- RTR csomagolás, azaz a csomag mindent tartalmaz, ami a játékhoz kell

 

Hátrányok:
- A gyári rádió nem túl sok beállítást enged
- A rugalmas műanyag lengőkarok néha átfordulnak, de ez visszapattintható törés nélkül

 

Csomagolás:
Az autó egy 57x41x25cm-es dobozban érkezik. A doboz kicsit megnyomódott az út alatt, de semmi komoly, illetve ha véletlen nem megfelelően kezelnék, akkor sem kell aggódni, mert fog még az autó nagyobb pofonokat is kapni rendeltetésszerű használatból is, és azokat is jól kezeli, de erről majd később.A doboz belsejében hungarocellel van kibélelve az autó, és a rádió is, így garantáltan épségben érkezik meg.A doboz tartalmazza az autót, benne a 3s 4000mAh LiPo akkut, a rádiót, egy használati utasítást, egy CD-t, és egy kis kábelt plusz egy tűt, ami az esetleges újra bindeléshez szükséges lehet (gyárilag bindelve van, így ezzel nem kell foglalkozni).

 

Kialakítás:
Az autó 1/10 méretarányú, de a valóságban ennél nagyobb, inkább közelít az 1/8-as méretarányhoz, bár azt nem éri el.
Az autó egy masszív alumínium alvázra van építve, amit egy könnyített alumínium felváz merevít.A nagyméretű kerekek földön tartásáért egy pivot ball rendszerű felfüggesztés felel. Ez azért is jó, mert a kerékdőlés precízen beállítható, illetve a lógás is után állítható, valamint a menetes összekötő rudak miatt a kerék összetartás is állítható. Gyári állapotban egyébként minden párhuzamos, és merőleges, ettől el lehet térni, de az már az autó finomhangolása.Az út egyenetlenségeit, és a kemény földet éréseket olajjal töltött alumínium big bore teleszkópok nyelik el, amik szintén alumínium teleszkóptornyokhoz vannak csatlakoztatva. A rugó előfeszítése fokozatmentesen állítható, ami pozitívum, és hézagolókat sem kell magunkkal hordani. illetve azt is érdemes megjegyezni, hogy a lengéscsillapítókon van egy lineáris és egy progressív rugó. Még előbbi a kisebb dolgokat nyeli el, addig utóbbi az ugratás utáni beérkezésnél segít, a nagyobb ütések elnyelésében. 
A finomhangolás lehetősége itt is adott, mert a teleszkóp a toronyban több pozícióban is beköthető, így változtatva a hasmagasságot, és a rugózás karakterisztikáját.Az első teleszkóptorony, és a komplett futómű a vízszinteshez mérten 9°-ban el van forgatva, így az ugratók és egyéb tereptárgyak leküzdése is könnyebben megy neki.

A meghajtásról egy 36mm átmérőjű 70mm hosszúságú 2500KV-s motor gondoskodik, amit egy 120A-es Hobbywing SC8-RTR szabályzó vezérel, és mindezt egy 3 cellás 4000mAh-es 30C-s LiPo akku táplálja. A szett nagyon erős, és szinte repíti a autót.
Ugyanakkor ezt az erőt a talajra le is kell vinni, ami egy acél pinion-spur fogaskerék párossal kezdődik, majd innen Egy csúszókuplungon keresztül a hátsó difibe illetve az acél kardánra megy át, ami az első difibe viszi. A difik szintén acél fogaskerekekkel vannak ellátva, és innen az acél gömbfejeken át, az acél féltengelyeken megy ki a 17mm-es hatszögekhez, és innen jut a kerekekre. Egyszóval jellemezve a kihajtás bombabiztos lett, Mert minden acél, és a vastagságokkal, meg a modulokkal sem spóroltak. aAkuplungon mindenképp lazítani kell, mert nekem a feszes beállítást egy kardán, és egy kúpfogaskerék bánta.A kormányzásért egy JX PDI 5521 digitális servó került. A szervó fém fogaskerekes, és a HobbyWing SC8-RTR ESC adatai alapján 3A-el és 6V-al van táplálva, így 0,16sec alatt képes 60°-ot fordulni, valamint 20,32kg kifejtésére képes.A szervó nyers ereje viszont nem minden, azt néha védeni is kell, amit egy rugós szervóvédővel oldottak meg, így ha az kap egy nagyobb pofont, akkor kinyílik, majd vissza is zár, és ezáltal megóvja a szervót, és a kormányművet is a komolyabb sérülésektől.Bár az autó waterproof-ként van hirdetve, és a dobozán is ez van, mert az ESC bírja a vizet, illetve a motor is, és tételezzük fel, hogy az akku is a kemény tokon belül kapott egy szilikon borítást, a szervónál erre semmi utalást nem találtam, illetve a csupasz vevő sem vízálló, így maximum a splashproof, azaz cseppálló jelzőt tenném rá. Ez nem olyan nagy gond, mert vízbe merítve nem csak az elektronika hal meg, hanem az acél is berozsdásodik, majd gyorsabban kopik, illetve a csapágyak is hasonló sorsra jutnak, így ezt a fajta szórakozást még teljesen vízálló autóval sem ajánlom, viszont hóban biztosan kipróbálom, ilyenkor egy reklámújsággal tekerem körbe a csupasz alvázat, majd szigetelőszalaggal fixálom.

 

Előkészületek:
Az autó nagyon masszív, de nem árt pár dolgot rendbe rakni rajta.
-A vevőt sajnos elengedte a vékony kétoldalú ragasztó, ezért annak maradványait lekapartam, és öntapadós tépőzárral tettem vissza. Lehet kétoldalú ragasztót is használni, de ne a vékonyabbat, hanem a fehér színű szivacsosat ajánlom, mert az jobban bírja a rázkódást. Általában én is ezt használom, de most nem találtam itthon, így került oda tépőzár.
-A lengőkarok tengelyei simák, azokat csak a két végükön egy-egy csavarfej rögzíti. Sajnos nem sok átfedéssel, így az egyik már érkezésekor legyalulta a csavar fejét, és kiszökött, ezért egy-egy fakötésű alátétet tettem minden csavar feje alá. Ez elöl és hátul simán megoldható, de az alváz felőli csavarokhoz csak bontással fértem hozzá, nem volt túl macerás, így ide is mindenképp érdemes tenni
-A kuplungon érdemes lazítani, mert nekem egy kardánt, és egy kúpfogaskereket evett meg az autó a túl feszes beállítás (na meg az agresszív vezetés :D ). miatt.
-A kerékagyakban a gömbfejeket szorító csavarokat is érdemes meghúzni, így csökkenthető a kerekek lógása, ezáltal precízebb vezetést tesz lehetővé. Csak addig kell húzni, még az játékmentes nem lesz, tovább nem érdemes, mert ilyenkor akadályozzuk a mozgásban.
-A kaszni alá és fölé érdemes 1-1,5mm vastag rugalmas, műanyag lemezből 3-4cm átmérőjű alátéteket vágni, így kevésbé fogy a kaszni, valamint érdemes egy szett sasszeget is beszerezni, mert az óhatatlanul fogy, amikor a kocsi a tetején csúszik a fűben.
-Az első lökhárítóból a csavarok kiszakadtak egy bukfenc során, így azt érdemes gyorskötözővel megerősíteni, és így ezzel sem lesz gond.

 

Menet közben:
Az autó nagyon jól gyorsul és végsebességre is gyors, ezért ha most vezetsz komolyabb RC autót először, akkor keress egy nagy és sima füves területet, ahol tudsz gyakorolni (jó az aszfalt is, de ott gyorsan fogy a kasztni ;) )
A gázadásra nagyon érzékenyen reagál, és rögtőn emeli az orrát, vagy hanyatt vágja magát. így a végsebességre gyorsításhoz óvatos ujjmozdulatok, és egy hosszú egyenes kell. Ha sikerül felgyorsulni, akkor is figyelni kell, mert ilyenkor a gumi átmérője a centrifugális erő miatt a duplájára nő, és nagyon instabil az autó. Ha már a guminál járunk, ez a traktor minta főleg füvön, homokban, és hóban nyerő, de porban szeret csúszni, illetve a magas perem miatt csúszás közben oldalirányban deformálódik, majd hirtelen betapad, és felborul az autó. Ha pályán szeretnéd használni, vagy csak hobbiból versenyezni a haverokkal, akkor ajánlott egy szett 1/8-as truggy kereket beszerezni, ami sokkal kontrolláltabban csúsztatható az alacsony oldalfal miatt, illetve az adott terephez választható a mintája is.
Amin még talán javítani fogok, az a lengéscsillapítás sebessége. A rugók jók, és a fokozatmentes előfeszítés állíthatóság is előny, de az én ízlésemhez az olaj viszkozitása kicsit kevés, ezáltal jobban pattog, mint szeretném. Olajat még nem cseréltem benne, ezáltal nem tudok bevált viszkozitást ajánlani, de ez is inkább a versenyzés szerű felhasználás felé tereli az autót.

 

Összegzés:
Ez egy jó autó, erős bl szettel, és gumi jellegű műanyag alkatrészekkel, amik kiválóak a csapatós felhasználáshoz, ugratáshoz. Ugyanakkor az autón van pár utólagos munka, amit érdemes megcsinálni, hogy ne kint kelljen szerelni, de ha ezek az apróságok kész vannak, akkor már csak az akkut kell feltölteni, és indulhat a játék, ami garantáltan élvezetes ezzel az autóval.

 

További képek.
Link az autóhoz.  RC18OFF kuponnal csak 297,27$

Link a 80A-es verzióhoz

A bejegyzés trackback címe:

https://gearbest.blog.hu/api/trackback/id/tr1813535905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Norbert Hirth 2018.07.04. 17:53:31

Üdv!!

Kellett vámot fizetni érte?
Gondolkodom egy ilyenen, van 2 kisebb truggy-m.
A bejegyzésed óta eltelt 7 hónap. Mik a tapasztalataid? Hogy bírja?
Köszi

Stummer Tamás 2018.07.04. 18:59:45

Szia,

Törni nem tört semmi, bár azt hozzá kell tenni, hogy 15 fok alatt már nem nagyon megyünk ki.
Strapás kis autó, egyedül a kuplungot kellett lazítani, hogy ne tépjen semmit.
Ha gobdolod dobj egy mailt, és lövünk erre vagy akár valami másra valami kedvezményt ;)
Az autó EU Expresszel​ jött, így a vámot ők fizették ;)

Stummer Tamás 2018.07.04. 19:00:24

A címem kimaradt: hpsafl@gmail.com

Norbert Hirth 2018.07.04. 20:50:02

Köszi a címet!
Vásárlás előtt rád írok, nem mostanában venném.
Valami videót tudsz linkelni arról,hogy a kuplungot,hogy kell lazítani.

Nekem most egy 9115 és egy 9125-m van.
Köszi
süti beállítások módosítása