GearBest

GearBest

zanflare F1 teszt

2017. január 08. - Stummer Tamás

Tulajdonságok:
LED: Cree XP-L HD
Fényáram: 1240 lumen
Fényerősség: candela
Fej átmérője: 28,35 mm
Markolat átmérője: 26,5 mm
Hossz: 132 mm
Súly (akkuk nélkül): 96 gramm

Link a lámpához

 

Előnyök:
- Nincs PWM
- Viszonylag nagy fényáram
- Beépített töltő
- Egyedi neoprén tok
- Műanyag gombok gumi szoknyával

Hátrányok:
- A tailcap kapcsoló túllóg a tailcap síkján, ezért nem áll stabilan gyertyaként

Csomagolás:
A lámpa egy fehérszínű kartonban érkezik.

A dobozt kinyitva rögtön a lámpa fogad bennünket,

de érdemes tovább bontani a csomagolást, mert itt találjuk az angol nyelvű használati utasítást, a csuklószíjat, amely előnye, hogy a kézmérethez állítható, de van itt még Mini USB kábel a töltéshez, 2 darab tartalék O gyűrű, csíptető, és a legjobb a végére maradt, ez pedig egy neoprén tok.

A tok előnye, egy tépőzáras gyöngyvászon tokokkal szemben, hogy ez 100%-ban védi a lámpát, bár azt is meg kell említeni, hogy elővenni kicsit nehezebb belőle a lámpát, de szerintem ennyi kompromisszum belefér.

Host:
A lámpa fejében egy enyhén kékes árnyalatú tükröződésmentes réteggel bevont üveg alatt egy SMO reflektor alján találjuk a Cree XP-L HD LED-et.

Kívülről a gyártó nevét találjuk, valamint egy kis figyelmeztetést, hogy a lámpa felhevülhet.

Lejjebb haladva hosszirányú hűtőbordákat találunk, ami azért jó, mert kerékpáron a levegő sokkal jobban tud benne áramolni, és ezáltal a hűtés is hatékonyabb, valamint a bordát megszakítva itt találjuk az oldalsó módváltó kapcsolót.

A nyomógomb műanyagból van, és gumi szoknyával van tömítve. Ez azért jó, mert a kapcsoló nem tud elkopni amikor a zsebből ki-be járás miatt. A kapcsoló kiáll a lámpa síkjából, aminek a könnyebb megtalálás mellett a másik feladata, hogy ha nincs csíptető a lámpán, az akkor se guruljon le ferde felületekről.

Ez után a töltéshez használt Mini USB-t eltakaró gyűrű található. Ennek az a lényege, hogy két O gyűrű, és egy fém gyűrű segítségével bomba biztosan lezárja a csatlakozót.

A kioldáshoz és lezáráshoz a gyűrűt kell elcsavarni.
A markolat egy spirál recézést kapott, ami nem túl agresszív, de a lámpa kis súlya miatt elég, és nem csúszik ki a lámpa a kézből.

A tailcap egy trapéz alakú eloxált menettel kapcsolódik, ezért a lámpa mechanikusan lockolható.

A csíptető is a tailcap-re pattintható fel, aminek a hátránya, hogy kicsit nehezebb miatta levenni a tailcapet, de itt nem kell akkut cserélni a beépített töltő miatt, így ez kevésbé zavaró.
A tailcapen van még egy a lámpa fején található hűtőbordához hasonló recézés a végén pedig egy üvegtörő,

egy zsinórfurat,

és a kapcsoló található, ami itt is műanyagból van, és gumi tömítése van. A kapcsolót a szokásosnál kicsit erősebben kell nyomni ami először furcsa, de van egy pozitív hatása is, mégpedig hogy a lámpa sokkal nehezebben kapcsolódik be véletlenül. Én amit csak lehet mechanikusan lockolok, mert nem szeretném, hogy véletlen bekapcsolódjon, de ennél a lámpánál erre nincs szükség.
A tailcap síkjából kilóg a kapcsoló 0,7mm-re. Ettől még megáll a lámpa gyertyaként, de sajnos nem stabilan áll.

Akkuból a védett és védelem nélküli 18650-eseket, vagy CR123A, és RCR123 használható.

Méret összehasonlítás más lámpákkal:
Sony VTC4, Manker T01, Nitenumen NE01, Skilhunt H02, Sunwayman C22C, Convoy S2, zanflare F1

User interface:
A user interface elég egyszerű lett, a tailap kapcsolóval ki/be kapcsolható, és az oldalsó kapcsolóval pedig módot tudunk váltani.
A rejtett turbó módot az oldalsó kapcsoló kétszeri gyors megnyomásával tudjuk aktiválni 30 másodpercre, majd a lámpa fokozatosan (1-2másodperc) visszavesz 590 lumenre.
A stroboszkóp pedig az oldalsó kapcsolót hosszan megnyomva érhető el. Ezután elég egy rövid gombnyomás, amivel az SOS érhető el.
A módmemória az utoljára használt fokozatot tárolja el, kivéve a rejtett módokat, ugyanakkor ha 1 lumenről turbó módba lépek, és a lámpa innen visszalép 590 lumenre, akkor a következő bekapcsolásnál 590 lumennel fog világítani.

A töltés 910 mA-el történik, ami szerintem tökéletes egy 18650-es akkunak. A töltéshez be kell kapcsolni a lámpát, és nem lehet lockolva mert más különben az akku nem lesz az áramkörben. Töltés közben a LED pirosan világít, majd zöldre vált, illetve kikapcsolt lámpa mellett is zölden világít, de ilyenkor csak azt jelzi, hogy a töltő csatlakoztatva van, és a töltésre készen áll a lámpa.


Melegedése nem vészes, körülbelül 20 perc alatt turbó módból indulva 40,2°C-ra ment fel 24°C-ról, úgy hogy 30 másodperc után visszalépett a lámpa.
Használati utasítás.

Fénye:
A lámpa fénye hidegfehér 6000-6500K, de van 4500-5000K-s verzió is.
Négy plusz egy jól kiosztott fényerőfokozatot kapunk ami a gyári adatok alapján 1, 50, 290, 590, és 1240 lumen, valamint 16650 candela, ami saját mérés alapján 14800 candela. Ez szabvány szint 243 méter megvilágítására elég.
Fényerő táblázat:


Összehasonlítva más lámpákkal:

Itt is látszik, hogy a szokásos 1000 lumennél komolyabb fényárammal rendelkezik, ami jól jöhet ha szét kell nézni a sötétben.

Összegzés:
Összességében egy jó lámpa az F1, a kategóriából kiemelkedő fényárammal. A beépített töltés jó lehet azoknak, akik most kezdik a lámpázást, vagy azoknak is, akik nem akarnak külön töltővel bajlódni, és így akár szivargyújtóról is tölthető szükség esetén.
A user interface nagyon egyszerű, ezáltal akár idős embereknek is jó választás lehet, egyetlen apró problémám vele az, hogy a stroboszkóp nem érhető el kikapcsolt állapotból, bár ez nem egy taktikai lámpa, így ez itt nem elsődleges.

 

További képek.
Link a lámpához:  6000-6500K                4500-5000K

A bejegyzés trackback címe:

https://gearbest.blog.hu/api/trackback/id/tr8512110491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MsT 2017.11.09. 21:07:45

Sajnos nekem nem ilyen jók a tapasztalataim a Zanflare F1-el. Valami érintkezési gond lehet a lámpával, mert a tailcap felcsavarását követően nem működik a lámpa. Csak akkor lehet fényt kicsikarni a szerkezetből, ha a tailcap-ot csupán két menetnyi mélységben kissé oldalra billentve csatlakoztatjuk. Ez miért lehet?
süti beállítások módosítása