Tulajdonságok:
Fényerő: candela
Fényáram: 1000lumen
Fej méret (laptávolság): 27mm
Test átmérő: 23,4mm
Hossz: 111mm
Súly (akku nélkül): 88gramm
Link a lámpához.
Előnyök:
-Nincs PWM
-Vízálló
-Erős csiptető
-Oldalsó LED
-Egyszerű kezelés
-Mágnes a végében
-Megáll gyertyaként
Hátrányok:
-Az akku merülésével csökken a fényerő a turbó módban.
-Egy tokot azért adhatnának mellé
Csomagolás, tartozékok:
A lámpa egy kartondobozban érkezik, ami ki van bélelve. Tartozéknak kapunk angol és kínai nyelvű használati utasítást, garanciakártyát, és egy kis prospektust, amiben benne van pár másik Sunwayman lámpa, de jár még hozzá csuklópántot, és 3 darab különböző méretű O gyűrű is, amit nem teljesen értek, mert ha cserélni kell, akkor úgyis az akkutartónál kell, mert az van nagyobb igénybevételnek kitéve. Egy tokot még elbírt volna a csomag, bár a csiptető ezt valamennyire ellensúlyozza.
Host:
Az egész lámpa nagyon egyben van, a recézés kellően durva, és az összbenyomás nagyon meggyőző, mikor az ember a kezébe veszi. A hoston egyetlen dolog nem tetszik, hogy van egy kis rés a bezel és a lámpatest között, amit egy kicsit precízebb tervezéssel minimalizálni lehetne.
Az a rés amúgy nem befolyásol semmit, csak esztétikailag ront a lámpán. A bezel acélból van, és mögötte egy lila tükröződésmentes bevonattal ellátott üveglencse van. Nem ismerem a pontos technológiát, de eddig még csak a Fenix TK75-ömben találkoztam ilyen tiszta lencsével. Első ránézésre olyan, mintha nem is lenne semmi a reflektor előtt, és csak a megfelelő szögbe fordítva csillan meg a külső fény a lencsén. A lencse mögött egy XM-L2 LED ül egy enyhén OP mintás reflektor alján.
A fej szögletes kialakítású, így ferde felületről sem gurul le.
Mind a két menet enyhén trapéz alakú, és mind a kettő eloxált, így a lámpa két helyen is lockolható.
A markolaton egy erős rozsdamentes acél csiptető van. Ez kellőképpen fogja a lámpát, de ha nem kell akkor megfelelő erő ellenében lepattintható a lámpáról.
A tailcap-en belül van egy erős mágnes, amivel a lámpa feltapasztható vas felületekre.
A tailcap végén van egy 45fokos él letörés, és innen áll ki a wolfram acél üvegtörő. Az elhelyezés tökéletes, mert itt nincs az, hogy az üvegtörő útban van, és zavar.
Az él letörés körkörösségét egy bemarás szünteti meg, ahová a zsinór fűzhető, vagy jelenesetben akasztható.
A host felső oldalán van a bekapcsoló gomb. A gomb gumiborítású. Van itt még négy pici furat. Először azt hittem, hogy az akkukapacitás kijelzése miatt van négy pici LED, de nem, ez csak design, és a négy LED helyett csak egy darab van, ami pirosan világít át a négy furaton, és akkor kapcsol be, ha az akkufeszültség alacsony(kikapcsolt állapotban is világít).
A host alsó oldalán van a második LED. Ez egy XP-G2 R5 természetes fehér színhőmérséklettel. A LED előtt egy a host síkjából kidudorodó műanyag optika van. Ahogy a DDT40 esetében is lehetett az oldalsó LED azért kapott műanyag optikát, mert ez a leejtéseknél sokkal kevésbé sérülékeny.
A vízállósággal sincs gond.
Méret összehasonlítás más lámpákkal:
(Panasonic NCR18650B, Sunwayman C22C, Convoy S2, Convoy S2+, Shadow JM35, Uniquefire 1505 (C8), Imalent DDT40, Uniquefire UF-T20)
Kezelés, user interface:
A kezelést összesen egy gombbal oldották meg, a lehető legegyszerűbben.
Ha röviden nyomom meg a gombot, akkor az előző fényerőn indít az XM-L2 LED.
Hosszú gombnyomásra a fényerő szabályozható az épp aktuálisról a kisebb felé haladva, vagy ha a gyenge fokozaton voltunk, akkor a következő a legerősebb lesz. A fényerő szabályzás ugyan így működik az oldalsó XP-G2 LED esetében is.
Az XP-G2 LED bekapcsolásához a gombot hosszan kell nyomni.
Lehetőség van mind a két LED-et egyszerre bekapcsolni, ilyenkor mind a kettő közepes fényerőn használható csak. Ezt egy rövid és egy hosszú gombnyomással tehetjük meg, bár túl sok értelmét nem látom ennek a funkciónak. A Sunwayman szerint arra jó, hogy túrázásnál lehet vele az utat világítani a mögöttünk jövőnek.
Van még stroboszkóp is, ami dupla gombnyomással aktiválható, és újabb dupla gombnyomásra előhívható az SOS funkció.
Fénye:
A fő LED turbó fokozaton 1000lument, és 8780candelát ad, magas fokozaton 580 lument és 5170candelát ad közepesen 130 lument, még gyengén 35 lument ad.
A turbó fokozat 3 perc után magasra lép vissza, hogy védje a lámpát a túlmelegedéstől. Illetve annyi még feltűnt, hogy 3,6-3,7V-os akkunál a turbó mód alig erősebb a magas fokozatnál, de ez még messze nem a merült álapot, ahol a piros LED elkezd világítani. A gyártó folyamatos fényerőt ígér merülő akkuval is. Valószínű, hogy ezt tudja is a lámpa egy nagyobb terhelhetőségű akkumulátorral, de az én Panasonic NCR18650B akkummal nem.
Kontroll:
Alacsony:
Közepes:
Magas:
Turbó:
A mellék LED-nek nincs turbó fokozata, csak magas 180 lumennel, és 332-424candelával, közepes 46 lumennel, és alacsony 16 lumennel. A fényerőt azért adtam meg tól-ig határral, mert a közepén gyengébb, és a legszélén egy gyűrűben a legerősebb a fénye.
Kontroll:
Alacsony:
Közepes:
Magas:
Szórása a falon összehasonlítva jobbról balra: Convoy S2+, Convoy S2 dedómolva, Sunwayman C22C.
Oldalsó LED:
Összegzés:
Szerintem ezzel a lámpával sikerült nagyot alkotnia az EDC lámpák piacán a Sunwayman-nek. Nem a legkisebb, vagy legkönnyebb, még csak nem is a legnagyobb fényerejű, de olyan mint egy svájci bicska, és minden van rajta, ami csak kellhet.
Ez egy olyan lámpa, amibe igazából nem tudok belekötni, mert az apróbb dolgokon kívül minden tökéletes rajta.